CATEVA ALIMENTE PENTRU INIMA TA! - 24-09-2010
« Înapoi la Materiale informative privind sănătatea publică

CATEVA ALIMENTE PENTRU INIMA TA! - 24-09-2010

DIRECTIA DE SANATATE PUBLICA JUDETEANA CONSTANTA
COMPARTIMENT DE EVALUARE SI PROMOVARE A SANATATII -
INFORMARE,EDUCARE IN SANATATE PUBLICA, PROGRAME DE PROMOVARE A SANATATII

MATERIAL INFORMATIV
_____________________________________________________________
CATEVA ALIMENTE PENTRU INIMA TA!


Rosiile
Rosiile contin unele substante care se gasesc cu precadere in continutul lor, fiind mai putin intalnite in restul legumelor. Rosiile contin vitamine, minerale, dar si antioxidanti specifici, astfel incat actioneaza protectiv asupra aparatului cardiovascular, intarind integritatea vaselor.
Cartofii dulci
Au indicele glicemic mic, ceea ce inseamna ca nu cresc imediat nivelul glicemiei din sange. Au vitamina A, licopen si fibre care mentin inima sanatoasa. Nu adaugati peste ei dressinguri dulci, bogate in calorii. Folositi scortisoara si suc de lamaie.
Fasolea
Are un continut ridicat in vitamine din complexul B, fiind utila si pentru persoanele cu afectiuni nervoase, cu amorteli ale membrelor sau degetelor, pareze si hemipareze, s.a. Fasolea are si un indice glicemic mic, la fel si mazarea.
Ardeiul
Ardeiul este bogat in: vitamina B6, vitamina C, niacina, potasiu si fibre. Este ideal pentru salate.
Vegetale verzi
Bune pentru silueta, bune si pentru inima. Contin potasiu si magneziu care regleaza tensiunea sangelui. In plus, au luteina, fibre, vitamina A si antioxidanti.
Morcovii
Contin un tip de fibre solubile, regasit de altfel si in fulgii de ovaz, care scade colesterolul.
Pestele
Pestele contine cantitati reprezentative de acizi grasi omega 3 si omega 6, esentiali pentru metabolismul lipidic, fiind implicati in protectia fata de ateroscleroza. De asemenea mai contine zinc in cantitati mai mari decat alte alimente, dar si Vitamina D. Se recomanda sa mancati peste de minimum doua ori pe saptamana.
Cerealele
Fulgii de cereale din boabe strivite, neprocesate, dar mai naturali, sunt cei mai buni. La micul dejun, cu lapte, vor asigura de la inceput un dublu aport: de vitamine din complexul B in care cerealele sunt cele mai bogate, dar totodata si de calciu, proteine si vitamine din lapte. Desigur, cerealele prezinta si o veritabila sursa de dulce bun, continand glucide cu absorbtie lenta care energizeaza organismul.
Afinele
Imbunatatesc vederea, cresc capacitatea de lupta a sistemului imunitar, au proprietati antiinflamatorii, tonifiante, detoxifiante, contin betacaroten, vitamina K , folat, calciu, magneziu, mangan, potasiu, flavonoizi, polifenoli, vitamina C din belsug si multe fibre. Contin antocianin.
Migdalele
Contin acizi grasi omega 3 si omega 6, la fel ca pestele si uleiul de masline, vitamina E in cantitati mari, dar si proteine, minerale, vitamine si alte substante active. Combinatia de nutrienti continuta de migdale este speciala si nu se gaseste cu usurinta in alte alimente.
Portocalele
Contin pectina si potasiu. Potasiul scade tensiunea sangelui.
Ciresele
Contin o substanta numai buna pentru inimile noastre: antocianin - care mentine vasele de sange sanatoase.


Dr. Loti Popescu
Master European Promovarea Sanatatii si Educatie pentru Sanatate
Coordonator PN IV
DSPJ Constanta